Social Media, SocialCRM en In2CRM

In2CRM helpt je dagelijks met het beheren van je relaties. Gesprekken, e-mails, offertes of brieven worden gemaakt en overzichtelijk opgeslagen onder de juiste klanten en projecten. Zo werk je voortdurend aan een compleet en gestructureerd klantendossier. De opkomst van Social Media zorgt dat we steeds meer van onze klanten te weten komen. Ze vertellen wat hen bezighoudt, met wie ze contacten onderhouden en wat ze wel en niet goed vinden. Deze informatie kun je naast je eigen klanteninformatie gebruiken in In2CRM. Zo wordt het beeld van je klant minder eenzijdig en daardoor beter en completer.

Wat is Social CRM?

Een definitie van Social CRM is: ‘Social CRM is een werkwijze om inzicht te krijgen in de behoefte en het gedrag van klanten door eigen klantendata te verrijken met gegevens die klanten online van zichzelf prijsgeven.’

Social CRM is dus de combinatie van In2CRM (eigen klantendata) en de gegevens die beschikbaar zijn op internet en Social Media.

Waarom zou je wat met Social Media willen?

Als je actief bent op LinkedIn, Facebook of Twitter weet je hoeveel mensen over zichzelf en anderen vertellen op Social Media. Je weet ook met wie ze contact onderhouden en hoe het netwerk in elkaar steekt. Zakelijk is deze informatie goed te gebruiken en een welkome aanvulling op je eigen gegevens.

Nieuwe contacten

Het kan soms knap lastig zijn om binnen te komen bij bepaalde bedrijven of personen. Heb je het al eens via Social Media geprobeerd? Vaak gaat het dan een stuk sneller. Die activiteiten wil je natuurlijk wel terugzien in je CRM-systeem.

Relaties onderhouden

Hoeveel klanten kun je spreken op een dag? Met Social Media kun je met honderden mensen contact houden. Je kunt ze iets laten weten of op ze reageren. En zonder dat het opdringerig of als reclame overkomt. Kost dat veel tijd? Alleen als je het niet goed organiseert.

Social Media in In2CRM

Vanaf versie 7 kan elke gebruiker LinkedIn en Twitter accounts koppelen aan In2CRM. Zodra je account is gekoppeld, heb je toegang tot je eigen Social Media netwerken. Alleen jij hebt toegang, maar je kunt er wel voor kiezen om informatie te delen binnen In2CRM.

Social Media van een persoon

In het overzichtsscherm van alle personen verschijnen rechts in een preview direct alle relevante gegevens van de geselecteerde persoon. Openstaande acties en activiteiten en uiteraard diens contact- en daarmee beschikbare Social Media gegevens:

Persoon inclusief acties, activiteiten en contactgegevens.

Persoon inclusief acties, activiteiten en contactgegevens.

Klik je door, dan zie je op het tabblad <Social Media> de gekoppelde kanalen. Hier kun je ook kanalen toevoegen:

Een selectie van mogelijke kanalen:

SocMed kanalen opties

Social Media van een relatie

Ook bedrijven hebben social media pagina’s en profielen, deze kun je in In2CRM uiteraard ook je relatie koppelen.