In2Logistiek is de verzamelnaam voor diverse logistieke onderdelen waar In2CRM mee kan helpen. De onderdelen zijn in de loop der tijd ontwikkeld samen met de gebruikers van In2CRM. Sommige vervullen een heel specifieke taak, andere onderdelen zijn breed inzetbaar.
Logistiek in CRM?
Voor veel mensen klinkt het niet logisch om logistieke onderdelen uit laten voeren door een CRM-systeem. Maar als je erover nadenkt, is het juist heel logisch.
Tevreden klanten krijg je door je logistieke zaken goed voor elkaar te hebben. Als verkopers levertijden toezeggen en Logistiek maakt dit niet waar, dan heb je ontevreden klanten. Natuurlijk kun je zeggen dat verkopers die data dan niet door moeten geven, maar vaak krijgen zij ze weer van Logistiek.
Het probleem is vooral (het gebrek aan) communicatie. En dat komt omdat beide disciplines met verschillende systemen werken of met systemen die niet geschikt zijn om deze informatie goed uit te wisselen. Met In2Logistiek zien Commercie en Logistiek elkaars afspraken en toezeggingen. En dat zorgt voor een betere klantenservice. Zeker als je de klant ook mee laat kijken via internet. En dat is mogelijk met In2Logistiek.
Toepassingen In2Logistiek
In2Logistiek wordt gebruikt bij de volgende toepassingsgebieden.
- Orderafhandeling
- Afleverbonnen
- Planning
- Facturatie
- Ritplanning
- Koperskeuze trajecten
- Leverschema’s
- Controle op tekenwerk
- Container- en siloregistratie
- Emballage-administratie
- Retouren-administratie
- Contractbewaking
- Productieplanning