Personen

Dagelijks heb je contact met relaties en personen die voor een bedrijf werkzaam zijn. In2CRM legt alle gegevens over contactpersonen vast onder ‘Personen’. Zie dit onderdeel als de elektronische vorm van visitekaartjes.

Persoonsgegevens

De persoonsgegevens sla je in In2CRM op in aparte velden. Op die manier kan In2CRM zelf de juiste aanhef bepalen bij e-mails en brieven. Op basis van de volgende velden bouwt In2CRM de naam op:

  • Geslacht
  • Titel
  • Voorletters
  • Voornaam
  • Tussenvoegsels
  • Achternaam
  • Achtertitel

Daarnaast kun je andere gegevens vastleggen, zoals:

  • Afdeling
  • Functie
  • E-mail
  • Mobiel
  • Direct telefoonnummer
  • Verjaardag
  • Rol

Functies en functietypes

In2CRM maakt onderscheid tussen functie en functietypes. Onder ‘Functie’ geef je aan wat iemand op zijn kaartje heeft staan. Onder ‘Functietype’ kun je iemand indelen in een categorieën. Op deze manier kun je een General Manager indelen in de groep ‘Directie’. Dit is van belang voor mailingen. Mensen kunnen allerlei titels hebben. Deze kun je ze zelf indelen in de groep die voor jou van belang is. Bovendien kunnen mensen in meerdere groepen worden ingedeeld.

Verandering van bedrijf

Mensen verlaten bedrijven en gaan weer bij andere bedrijven aan de slag. Dikwijls blijf je contact houden met dezelfde persoon. Als iemand van werkgever verandert, geef je dat in In2CRM aan door iemand te verhuizen naar een ander bedrijf. Het mooie is dat je blijft zien wat je in het verleden met die persoon hebt gedaan, hoeveel werkgevers hij of zij ook heeft gehad. Diezelfde informatie blijft natuurlijk ook te zien bij de oude werkgever.

Eigen velden

Net als andere onderdelen van In2CRM kun je ook bij personen eigen velden toevoegen. Deze velden worden vaak toegevoegd voor marketingdoeleinden, bijvoorbeeld om bij te houden of iemand een kerstkaart moet hebben of dat iemand uitgenodigd moet worden voor een klantendag of dat iemand een speciale catalogus heeft ontvangen.

Campagnevoorkeuren

Per persoon kun je opgeven op welke wijze je diegene mag benaderen. Deze aanpak past prima in de regelgeving op dit gebied. Per mogelijkheden bestaan uit:

  • Per e-mail
  • Per brief
  • Per telefoon
  • Per SMS

Ook de campagnemodule van In2CRM houdt hier vervolgens rekening mee.

Koppeling Outlook

Persoonsgegevens uit In2CRM kunnen automatisch gesynchroniseerd worden met MS-Outlook. Je kunt je eigen contacten koppelen met Outlook, maar je kunt dit ook aan In2CRM overlaten. Standaard zorgen we ervoor dat jouw contacten gesynchroniseerd zijn aangevuld met alle andere personen waar je het laatste half jaar contact mee hebt gehad. Dat betekent ook dat als je nu een visitekaartje invult, je de gegevens even later ook in Outlook hebt staan. En daarmee in je telefoon of carkit.

Social Media

Jij legt al je eigen contactmomenten vast in In2CRM, maar wist je dat je contacten ook veel over zichzelf vertellen via Social Media? En wist je dat je deze informatie gemakkelijk kunt koppelen aan de persoonsgegevens. Je kunt personen koppelen aan de volgende Sociale Media:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook

Zodra je een nieuwe naam hebt ingevoerd, zal In2CRM op deze platformen op zoek gaan naar aanvullende gegevens. Zo verrijk je je persoonsgegevens met foto’s, functies, telefoonnummers en profielen.

Bovendien maak je je netwerk transparant, echt een functie die je nooit meer kwijt wilt, als je dat gemak hebt ervaren!

Zoals je kunt zien, kun je meerdere kanalen aan een persoon koppelen. Hiervoor kun je als bedrijf richtlijnen afspreken en verder is het natuurlijk afhankelijk van hoe actief een persoon op social media gebied wel of niet is.