25 C’s van CRM

De C van Competenties

David Brailsford
Het Britse fietsteam was van 1908 tot de jaren 2000 een grote grap. Ze waren zo slecht, dat bepaalde merken zelfs niet met ze wilden werken omdat dit slecht zou zijn voor hun reputatie. Maar in 2003 kwam er een nieuwe “performance director” aan boord, genaamd David Brailsford. Zijn tactiek zat hem in “the aggregation of marginal gains” ofwel de aggregatie van marginale winsten.

Brailsford identificeerde honderden factoren die in eerste instantie niet werden gezien als grote invloed op de prestaties van de fietsers. Ze maakten verwarmde shorts welke de ideale temperatuur zou aanhouden voor optimaal gebruik van de spieren, de binnenkant van de transport vrachtwagens werden wit geverfd zodat de stof wat op de fietsen zat makkelijk opgemerkt en weggehaald kon worden. Ook werden per fietser de slaap patronen getest en de matrassen en kussens hier op aangepast. En ga zo maar door.

Deze kleine aanpassingen leken absurd. Maar binnen vijf jaar van Brailsford’s leiderschap gebeurde er wat aparts: het Britse fietsteam begon te winnen. En niet een klein beetje. In de Olympische spelen van 2008 in Beijing, wonnen ze meer dan de helft van de indoor en outdoor wedstrijden in welke ze speelden.

De Britten braken negen Olympische records en zeven wereldrecords voor fietsen. Niet lang daarna won een Brit voor het eerst in de geschiedenis de felbegeerde Tour de France-titel. Een andere Brit won de Tour de France in 2013, 2015, 2016 en 2017. In tien jaar tijd won het Britse fietsteam bijna 180 wereldkampioenschappen en 66 Olympische gouden medailles.

Kleine aanpassingen groot effect
Het gaat niet altijd om de grote veranderingen, het zijn voornamelijk de kleine dingen die het verschil gaan maken. Wanneer er een aantal mensen in je bedrijf gemotiveerd zijn om dit te gebruiken en hier consequent mee om gaan, betekend dit nog geen optimaal resultaat.

Hoe In2CRM helpt
De kleine dingen vastleggen kunnen een groot verschil maken, al voelt dat misschien in eerste instantie niet zo. Dit werkt met In2CRM net zo. Wanneer iedereen hier consistent gegevens in vastlegt, zul je hier op ten duur de resultaten van gaan zien.