In2CRM kent voorzieningen om CTI (computer telephony integration) te ondersteunen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe telefooncentrales kunnen communiceren met In2CRM voor ingaand en uitgaand telefoonverkeer. Een functionele uitleg is te vinden in dit artikel.
Uitgaand telefoonverkeer
Op diverse plekken in de applicatie kan In2CRM een telefoongesprek initiëren. In de setting “CTI_EXT_Dial” kan het commando worden opgegeven waarmee de externe telefoon-applicatie kan worden aangeroepen. In de aanroep kan met {telefoonnummer} het nummer worden doorgegeven.
Binnenkomend telefoonverkeer
Externe partijen kunnen de telefoonkoppeling van In2CRM activeren door het programma CRMCall aan te roepen. Dit programma bevindt zich standaard in de systemmap van In2CRM en kent 1 parameter: het binnenkomende telefoonnummer. Deze call triggert het scherm waarmee de gebruiker kan doorklikken naar de klantgegevens.
Telefoon-log
In In2CRM bevindt zich een tabel ‘Telefoongesprekken’. Afhankelijk van de wens van de klant, kan deze tabel gevuld worden. Bij cloud-aanbieders gebeurt dit meestal door een stored procedure die de api-call/data uitleest. Deze job wordt dan gescheduled zodat de informatie periodiek wordt bijgewerkt.
In de stored procedure wordt de data van de telefonie verrijkt met de ID’s van In2CRM.