In2CRM – E-mailmarketing

Goedkoop, snel en effectief communiceren

E-mailmarketing biedt bedrijven de mogelijkheid om via e-mail te communiceren met klanten. Bijvoorbeeld voor nieuwsbrieven, productinformatie, uitnodigingen of andere communicatie.

E-mail is een prima medium om snel en regelmatig te communiceren. Het is altijd nog de best renderende marketingmethode en wordt daarom door veel bedrijven frequent ingezet.

Succesvolle e-mailcampagnes dragen bij aan je imago, je naamsbekendheid en stimuleren zelfs directe verkopen. Maar e-mailmarketing is meer dan een simpel mailtje versturen. Maak gebruik van de kennis en ervaring van In2CRM om je eigen e-mailcampagnes te lanceren.

De vijf stappen van e-mailmarketing

We hanteren een vijf stappenplan om een succesvolle e-mailmarketingcampagne in te richten. Dit zijn de stappen:

  1. Adressen verzamelen
  2. Boodschap opstellen
  3. Verzending
  4. Analyse
  5. Reageren

Adressen verzamelen

In2CRM bevat gelukkig al de meeste e-mailadressen. Dankzij onze tools worden e‑mailadressen bovendien gecontroleerd op juistheid. Een verzendlijst stel je in In2CRM eenvoudig samen op basis van kenmerken of via het Datacenter waarbij je uitgebreide queries kunt maken voor je selecties.

Er wordt rekening gehouden met e-mailvoorkeuren en afmeldlijsten, zodat je voorkomt dat mail als ongewenst wordt beschouwd.

Boodschap opstellen

De techniek achter de boodschap bepaalt voor een groot deel het succes van de e‑mailing. Mail wordt in veel gevallen verzonden als HTML en dat vereist specifieke kennis. Zelfs websitebouwers weten vaak niet welke HTML ondersteund wordt bij e‑mail. In2CRM bouwt zelf de HTML en houdt rekening met 98% van de gangbare e-mailpakketten, zoals Outlook, Apple en Gmail.

Afbeeldingen toevoegen is kinderspel waarbij de plaatjes direct optimaal geschaald worden. Bovendien zijn plaatjes automatisch online beschikbaar.

Verzending

Pas op met grote e-mailcampagnes. Als deze verzonden worden via je eigen mailserver, loop je het risico dat je geblokkeerd wordt. En dan ben je niet meer bereikbaar via e‑mail. Speciaal daarvoor heeft In2CRM een eigen mailserver. Zo loop je geen risico’s. Bovendien registreren onze mailservers of mail aankomt, of dat mensen de mail hebben bekeken of zich hebben afgemeld. Het is ook fijn om te weten dat je mail op een uitgesteld tijdstip kunt versturen.

Analyse

Meten is weten en dat geldt ook voor e-mailmarketing. Na verzending krijg je uitgebreide statistieken. Zo zie je hoeveel mensen de mail ontvangen, gelezen of geklikt hebben. Ook afmeldingen en ‘bouncers’ worden geregistreerd zodat deze adressen aangepast kunnen worden.

Reageren

Klikinformatie komt terug in de klantenkaart zodat de organisatie direct actie kan ondernemen. Bovendien bouw je uitgebreide kennis van je netwerk op. Deze informatie kan weer gekoppeld worden aan je website. Zo zie je welke klanten je website bezoeken, ook als ze niet in een e-mail klikken.

Event driven marketing

Het kan altijd meer en bij e-marketing is dat Event Driven Marketing. Dan wordt de boodschap afhankelijk gemaakt van de database. Dus je hebt een aanbieding maar stuurt deze alleen naar klanten die het product nog niet kopen en zonder betalingsachterstand. Zelfs het moment van verzending kan berekend worden.

Persoonlijk

Probeer de e-mail zo persoonlijk mogelijk te maken. Nagenoeg alle velden uit In2CRM kunnen gebruikt worden in uw boodschap. Ook berekende velden kunnen gemaakt worden.

Toepassingen

Het begint vaak met het versturen van een nieuwsbrief, maar we zien ook heel andere toepassingen ontstaan. Denk aan het versturen van rekeningsoverzichten, automatische statusupdates, offertes of klanttevredenheidsonderzoeken.
Bespreek de mogelijkheden gerust met onze e-marketingspecialisten.

  • Uitgebreide kopieeropties
  • Automatische HTML optimalisatie
  • Controle op afbeeldingen en links
  • Afbeeldingen uploaden met automatic sizing and scaling
  • Uitgebreide sjablooninstellingen
  • Ondersteuning pre-header
  • Automatisch e-mail online beschikbaar
  • Afmeldvoorziening met afmeldlijsten
  • Voorziening voor social-media links
  • Mogelijkheid om bijlagen mee te sturen
  • Meerdere mailservers mogelijk
  • Webclicks om klikken in registreren
  • Webtraces om website bezoek te identificeren
  • Ondersteuning Google UTM codes
  • Opt-in / opt-out
  • Syntaxcontrole en bereikbaarheidscontrole emailadressen
  • Uitgestelde verzending
  • Emailarchief
  • E-mail analytics
  • Online help en ondersteuning