Leadinfo en In2CRM

Leadinfo.com is een online dienst waarmee je kunt monitoren welke bedrijven je website bezoeken. Het laat zien welke bedrijven geïnteresseerd zijn, maar ook welke pagina’s bekeken zijn en hoelang iemand gekeken heeft.

Hoewel de dienst losstaat van In2CRM is het wel mooi te integreren. Op die manier kun je snel prospects invoeren of kijken of je een bedrijf al kent.

Op de website van Leadinfo (linkje maken) kun je lezen hoe ze werken en wat het kost. Een abonnement is zo afgesloten en daarna komen de leads vanzelf binnen. Natuurlijk kun je het netwerkverkeer verder aanjagen met alle marketingtools.

Zodra je ingelogd hebt, zie je een scherm zoals hieronder.

In dit voorbeeld zie je dat meerdere bedrijven onze website hebben bezocht. In het voorbeeld klik op een bedrijf en zie allerlei informatie. Naast bedrijfsinformatie, zie ik ook waar het bedrijf gevestigd, welke mensen er werken (via LinkedIn) en welke pagina’s bekeken zijn.

Zodra je deze pagina in beeld hebt, is het een eitje om de relatie in te voeren of te bekijken in In2CRM. Je selecteert met de muis alleen de naam van de klant en drukt dan op de In2CRM Hotkey. Dit is een speciale toetscombinatie waarmee externe programma’s (zoals je webbrowser) kunnen praten met In2CRM. Dus in dit voorbeeld klik op Kerastone en druk op ctrl-alt-I.

Direct wordt In2CRM gestart en kom ik op de pagina van Kerastone.

Nieuwe leads

Maar vaak zal een prospect niet bekend zijn. In dat geval opent de wizard van In2CRM zich zodat je de prospect meteen goed kunt invoeren en kwalificeren.

Via de wizard van In2CRM kan de lead ingevoerd worden via de website van de klant zelf of bijvoorbeeld via de Kamer van Koophandel. Een groot voordeel van deze route is dat nieuwe prospects alle validaties doorlopen en zo ook ontdubbeld kunnen worden of direct in het goede proces opgenomen kunnen worden.