Relaties

Relaties vormen de basis van In2CRM. Denk niet alleen aan debiteuren en crediteuren, maar ook aan prospects, adviseurs en zelfs concurrenten.

Overzichtsscherm relatie

In dit screenshot zie je dat het relatiescherm opgedeeld is in vier blokken. Dit is uit te breiden tot zes blokken, zodat je als bedrijf zelf kunt bepalen welke informatie je wilt zien en in welke volgorde. Op deze manier kun je als bedrijf je eigen dashboards creëren.

Vastleggen alle relatiegegevens

In2CRM biedt plek voor alle algemene relatiegegevens, zoals verschillende correspondentie- en bezoekadressen, telefoonnummers, internetadressen etc. Daarnaast is er voldoende ruimte voor uitbreiding met eigen velden. Statusvelden en categorieën maken onderscheid tussen de verschillende relaties. Zo houd je grip op je adressenbestand, hoe groot dit bestand ook is.

Nieuwe relaties invoeren

Iedereen kan nieuwe relaties aanmaken in In2CRM. Wij proberen het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo kun je adressen aanmaken via de Kamer van Koophandel of via Google. Je kunt een relatie al invoeren door alleen de bedrijfsnaam op te geven. En als de informatie niet compleet is, wordt de gebruiker daar toch op geattendeerd.

Wij weten hoe belangrijk een goed en compleet relatiebestand is. Daarom bieden we meerdere voorzieningen om doublures en onvolkomenheden te voorkomen. De businessrules van In2CRM detecteren zelf of relaties al bestaan en onvolledige adressen worden automatisch gedetecteerd.

Zoeken en vinden

Er is veel aandacht besteed aan het zoeken en vinden van relaties. We hebben daarbij wel afgekeken hoe Google dat doet. Dus terwijl je typt, zoekt In2CRM de juiste relaties al. In de configuratie bepaal je zelf waar gezocht wordt. Standaard zoeken we op naam, plaats, KvK-nummer, telefoonnummer etc. We zoeken ook gelijk in de personen of projecten. Dus ‘hamer jan almere’ brengt je direct bij Jan Visser van bedrijf Hamerslag bij het project in Almere.

Dashboard

Vaak zien we systemen die de adresgegevens tonen als je een relatiekaart opent, maar dat is toch niet wat je wilt zien? Je wilt bij een relatie direct zien of er offertes uitstaan, of er klachten bekend zijn, hoe de omzet zich ontwikkelt. Daarom opent In2CRM met een dashboard wat klanten zelf kunnen samenstellen, zelfs afhankelijk van de rol van de gebruiker. Zo kan iedereen klanten goed te woord staan, ook al kennen ze de klant zelf niet. En de klant ervaart een professionele organisatie waar hij zich erkend voelt.

Relaties indelen

Relaties kun je op tal van manieren indelen. Denk dan niet alleen aan SBI of BIK codes of aan het aantal werkzame personen, maar ook aan eigen marketingvelden. Wil je graag bijhouden of een klant uitgenodigd moet worden voor beurzen? Dat is geen probleem in In2CRM.

Door een status aan je relaties toe te kennen kun je ze later gemakkelijk groeperen in In2CRM. Denk aan statussen als Suspect, Prospect, Klant, Leverancier, Concurrent etc. Vanuit In2CRM kun je eenvoudig weergaven maken van klanten gesorteerd op de status die ze hebben. Deze statussen kun je uiteraard zelf onderhouden of uitbreiden.

Via categorieën geef je aan in welke bedrijfstakken je relaties werkzaam zijn. Dat kunnen er meerdere zijn natuurlijk. Iets wat ERP-pakketten bijna nooit ondersteunen.

Vervolgens kun je je relatie nog toekennen aan vestigingen, vertegenwoordigers, teams en regio’s. Bij teams en vertegenwoordigers kun je bovendien doelstellingen opgeven. Bijvoorbeeld hoe vaak er contact gewenst is met een relatie. Voor bedrijven die nog verder willen gaan, ondersteunen we Accountplannen.

Zelf zijn wij een voorstander van een A/B/C indeling van klanten. Zo leg je vast welke klanten erg belangrijk voor je zijn en bij welke klanten nog meer te halen valt. Op basis van onze kennis en ervaring begeleiden wij onze klanten ook bij het inzetten van zulke strategieën.

Marktverhoudingen

Bedrijven doen zaken met bedrijven en dikwijls dezelfde bedrijven. In In2CRM kun je verbanden tussen bedrijven vastleggen. Zo kun je moeder- en dochterrelaties vastleggen. Of klant en leverancier, dealernetwerken of inkoopcombinaties. Deze informatie bevindt zich vaak wel in de hoofden van gebruikers, maar op deze manier borg je deze marktkennis en kun je er gericht gebruik van maken.

Eigen velden

Hoeveel velden we ook standaard meeleveren, bijna altijd voegen onze klanten er nog wat velden aan toe. In In2CRM heb je de volledige vrijheid om zelf eigen velden toe te voegen. Dat kunnen tekstvelden zijn, maar ook datumvelden of lijstjes.

Altijd het complete plaatje

In2CRM biedt gebruikers de mogelijkheid om Actielijsten af te drukken, op papier of op de tablet. Een actielijst is een samenvatting per relatie met alle relevante activiteiten. De actielijst zorgt ervoor dat de verkoper altijd goed geïnformeerd met de klant in gesprek gaat. De klant zal het ook waarderen om iemand te treffen die weet wat er speelt.

Heldere klantprofielen

Door relaties in te delen en ermee aan de slag te gaan, zorg je ervoor dat er duidelijke klantprofielen ontstaan. Zo kun je gericht acties nemen op elk gewenst niveau: per klant, klantgroep, gebied of vertegenwoordiger. En dat is precies waar het om draait.