Voor ons is het wel duidelijk wat CRM software is. Iedere dag werken we er mee en in onze ogen is CRM een must voor iedere moderne onderneming. Toch krijgen we regelmatig nog de vraag wat CRM software nou eigenlijk betekent en waarom je het zou gebruiken. Dat leggen we graag even uit.

Wat is CRM Software?

CRM, of Customer Relationship Management, is eigenlijk een strategie die als rode draad door het bedrijf loopt. CRM legt een verbinding tussen medewerkers, relaties en hun contactpersonen, projecten, bedrijfsprocessen en technologie. Het stelt de verkoop- en marketingafdeling in staat om nieuwe prospects aan te trekken, prospects om te buigen naar nieuwe klanten, en helpt je met het uitbouwen van klanten naar loyale, maar vooral winstgevende relaties. De software verzameld data uit verschillende informatiebronnen en brengt deze samen in CRM om de organisatie een 360-graden klantbeeld te geven van iedere relatie.
CRM software is tegenwoordig een essentieel onderdeel geworden voor iedere moderne onderneming, ongeacht de grootte van de onderneming. Sales is een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer en CRM software legt met name daar de focus op. Zowel verkoop- als marketingafdelingen beschikken met CRM over essentiƫle tools, waarmee ze in alle opzichten het overzicht kunnen behouden op relaties met klanten en prospects.

 

Waarom In2CRM?

  • Ontwikkeld vanuit de praktijk, herkenbaar voor gebruikers
  • Hoge mate van gebruiksvriendelijkheid, gebruikers moeten het willen gebruiken
  • Uniek en standaard in In2CRM: Businessrules, actieve signalering op KPI’s
  • Altijd en overal beschikbaar dankzij mobiele ondersteuning
  • Standaard integratie met Linkedin, Twitter en Facebook
  • Volledige integratie met Outlook, MS Office en Internet
  • Middels eigen UIC techniek, informatie uit andere pakketten in In2CRM
  • Documentpreviews: Zonder klikken of openen documenten en notities inzien.
  • De uitdaging zit niet in de techniek, maar in de toepasbaarheid!

Het is voor iedere onderneming erg belangrijk om relaties met klanten goed te onderhouden. Veel ondernemingen onderschatten het belang van een klant die niet alleen blij het pand verlaat, maar vooral ook met de juiste informatie en ondersteuning voor in de toekomst, omdat juist dat laatste meer verkoop stimuleert. Klanttevredenheid realiseren bereik je tegenwoordig niet meer met uitsluitend de gebruikelijke relatiegeschenken en koffie-gesprekjes.

Het kan best complex worden om klantrelaties in zulke hoge mate goed te onderhouden, vooral in ondernemingen waar men met veel klanten werkt. Dat is precies de reden waarom dergelijke ondernemingen in CRM investeren.

Lees meer over In2CRM of neem contact met ons op.