Wanneer is het de juiste tijd om te investeren in CRM? Wij leven nu in een tijd waarin het economisch slechter gaat. De huidige marktsituatie zorgt ervoor dat CRM niet de eerste prioriteit van het management is.
Dat is jammer, omdat CRM juist een middel is om het marktaandeel te vergroten. Het investeren in een CRM-systeem levert snel inzicht in de resultaten van je organisatie. Deze informatie geeft richtingen voor het management aan. Juist in deze tijd levert CRM meer rendement dan ooit.

De drie doelen van CRM

CRM helpt je om efficiënt te zijn, om dingen goed te doen.
Dus minder fouten, niet meer overtypen, niet meer dingen vergeten, direct de goede informatie op je scherm en niet meer zoeken om aan je informatie te komen.

CRM helpt je om effectief te zijn, om de goede dingen te doen.
Zit ik bij de goede klanten? Hoe benader ik prospects? Hoe zorg ik dat offertes order worden? Hoe ga ik met klachten om? Hoe zorg ik dat mensen leren van elkaar?

CRM zorgt voor transparantie, de goede dingen goed zien.
Management informatie betekent voor ons ‘informatie om te managen’. CRM zorgt dat iedereen het juiste stukje van de informatie krijgt. Niet meer en niet minder, maar wel op tijd.

Waarom nu?

Juist nu! Het vinden van nieuwe klanten en projecten en het uitbouwen van bestaande relaties is van groot belang, juist nu. Daar kun je niet mee wachten en zeker niet op bezuinigen. We weten allemaal dat we in een neergaande markt zitten. Daarnaast zitten we allemaal in dezelfde vijver te vissen die kleiner is geworden. Waar ligt dan de sleutel tot succes? In onze ogen is dat klantgerichtheid en commerciële slagkracht! Niet alleen klantgericht denken, maar het ook echt doen! Zorg dat je je klant kent en dat je klant zich ook erkend voelt, maar niet alleen door jou, ook door je collega’s. Met name in de fase van prospect tot opdracht is het vastleggen van gemaakte afspraken uiterst belangrijk, want je collega’s nemen het van je over als de opdracht eenmaal binnen is. Zorg dat je op tijd, op het goede moment bij de juiste persoon met de juiste gegevens zit. Dat komt professioneel over en de klant waardeert dat.