25 C’s van CRM

De C van Change

Als je wil blijven groeien, dan is verandering noodzakelijk. Verandering bestaat uit de volgende stappen volgens het ADKAR model:

  1. Bewustwording van de noodzaak tot verandering;
  2. Verlangen om deel te nemen en de verandering te ondersteunen;
  3. Kennis over hoe te veranderen;
  4. Vermogen om gewenste vaardigheden en gedragingen te implementeren;
  5. Versterking om de verandering te ondersteunen.

Er wordt vaak gedacht “maar het gaat toch goed zo” of “het systeem wat we nu hebben werkt prima”. Maar zaken veranderen en bieden nieuwe kansen. Hetzelfde oude denken, levert dezelfde oude resultaten op. Veranderingen, hoe bedreigend ze soms ook lijken, zijn de kansen waar je als bedrijf van groeit.

Hoe In2CRM helpt

Invoering van CRM betekent professionalisering van je bedrijf en leidt daarmee tot verandering. Verandering van processen, verandering van medewerkers en verandering van klanten. En dat is precies de reden waarom bedrijven kiezen voor CRM.

Hoewel CRM in het begin als bedreigend en een belasting, is het al snel een hulpmiddel waar je niet meer zonder kunt.