25 C’s van CRM

De C van Customer Value

Customer Value is de waarde die je krijgt van de klant en de waarde die jij biedt aan de klant. Dat is een lastige zin maar wel de essentie van het bedrijf.

Customer Value is waar het om draait bij lange-termijn relaties. Hoeveel waarde ontvang ik van de klant? Dus hoeveel omzet en marge krijg ik van mijn klanten. Maar ook hoeveel waarde ontleent een klant aan mijn bedrijf? Ben ik waardevol voor mijn klant? Hoe waardevoller jij bent voor je klant en hoe meer waarde jij van de klant krijgt, hoe belangrijker wordt de relatie.

Vastleggen van waardevolle informatie

In In2CRM heb je alle gegevens staan van de relaties waar mee je zaken doet. Hierin wordt alles vastgelegd. Niet alleen correspondentie onderling, maar er is ook te zien hoe veel omzet een klant draait. Een klant is natuurlijk altijd waardevol. Maar in het financiƫle dashboard is ook in te zien hoe waardevol welke klant is op welk gebied.

Met Customer Service kun je zien hoe tevreden een klant is met jou. Maar ook met marketing-tools kun je klanttevredenheid meten.