25 C’s van CRM

De C van CUSTOMERS

De C van CRM draait niet alleen om de customer, maar dit is wel een van de belangrijkste punten. Want waar zijn we zonder klanten? CRM begint bij de klant en eindigt bij de klant. Wat daar tussen gebeurt is voor zowel het bedrijf als de klant van groot belang. Hoe meer er vastgelegd word, des te beter de klant bediend kan worden.

Je zult het wel eens hebben. Je hebt contact gehad met een medewerker van een bedrijf en wil een update hebben van de stand van zaken. Deze persoon die je gesproken hebt is niet aanwezig. Je moet het verhaal nogmaals vertellen en dit kan de nodige frustratie opwekken.

Hoe kan In2CRM hier mee helpen? 

Door rapportages vast te leggen. Je collega heeft een gesprek gehad met een klant, die legt vast wat er besproken is, maakt taken aan als hier nog wat moet gebeuren, vinkt taken af wanneer dit gedaan is en legt dit vast.

Zo zie je als de klant belt in het systeem al een pop-up van wie het is. Je pakt de relatiekaart er bij en bent binnen no-time op de hoogte van de laatste vorderingen en kunt zo de klant het best bedienen. Dit maakt dat de klant zich gehoord voelt. Tevreden klanten zorgen voor tevreden werknemers! Je doet het niet alleen voor de klant, maar ook voor jezelf en je collega’s.