Technische specificaties

Om ervoor te zorgen dat In2CRM optimaal functioneert, moeten uiteraard alle technische randvoorwaarden kloppen. Wij kunnen hierin ondersteunen, maar ook je eigen IT-partner kan dit voor je inrichten. In2CRM is gebouwd op basis van Microsoft technologie en heeft een open structuur. Onderstaand lees je welke zaken geregeld moeten zijn en hoe In2CRM samenwerkt met systemen en bestaande technieken.

On premise of in de Cloud?

De eerste keuze die gemaakt moet worden, is waar de database komt te staan. Sommige bedrijven willen de gegevens ‘in huis’ en bij koppelingen met lokale ERP-systemen is dit vaak de meest praktische oplossing.

Bedrijven die liever geen server-sores willen, kunnen ervoor kiezen om gebruik te maken van de In2CRM Cloud. De database, de back-ups en het onderhoud worden door ons geregeld. In2CRM past zich automatisch aan de snelheid van de verbinding aan.

Database

Microsoft SQL Server, minimaal 2012 (32 of 64 bits), maar bij voorkeur de laatste versie. Afhankelijk van de grootte van de omgeving kan eventueel gewerkt worden met de gratis variant “MSDE” of “Express”.
Meer informatie over welke Windows versie met welke SQL werkt lees je hier.

Client/Server

In2CRM kan werken in een client/server model. Als clientomgeving worden Windows 7, Windows 8 en Windows 10 ondersteund. Het besturings-systeem mag 32 of 64 bits zijn.

Terminal Server

In2CRM werkt via Microsoft Terminal Server (RDP) of Citrix. Voor Terminal Server omgevingen moeten een aantal aanpassingen gedaan worden, o.a. aan het register. Windows Server 2003, Windows Server 2008 en Windows Server 2012 en nieuwer worden ondersteund, ook in 64 bits.

Offline

In2CRM kan offline (zonder directe netwerkverbinding) werken. Gegevens worden automatisch gerepliceerd, zodra er een TCP/IP verbinding met de server wordt opgebouwd, bijvoorbeeld via VPN. Een eigen replicatietool wordt meegeleverd. Voor documentenreplicatie wordt gebruik gemaakt van Windows Offline-availability of externe tools of er wordt gewerkt met een directe VPN verbinding.

Microsoft Office

In2CRM werkt samen met Microsoft Office 2010, 2013 en 2016. Het werkt ook samen met Office 365. Let op: alléén met de 32 bits versie!
Voor e-mail: MS-Outlook 2010 en hoger, MAPI, Lotus Notes, IMAP. Google Mail wordt ook ondersteund.

De plaats van documenten

Bij een on-premise installatie ligt de plek van de documenten meestal vast en is er een directe verbinding tussen de database en de documentpaden.

Bij de In2CRM Cloud ligt dat anders. Documenten kunnen alsnog on-premise staan of er kan gebruik gemaakt worden van clouddiensten als Dropbox, Google Drive of Onedrive. Hier geldt vooral: elke voordeel heeft z’n nadeel.

Documenten opslaan en verzenden als PDF

In2CRM maakt gebruikt van een eigen PDF printer (32 en 64 bits). Deze PDF printer wordt standaard meegeleverd en geïnstalleerd als ‘In2CRM PDF Writer’.

Virtuele omgevingen

VMware en Hyper-V worden ondersteund. Citrix Xen alleen in overleg.

Automatisch bellen vanuit In2CRM

Voor koppelingen met telefooncentrales is een toolset om binnenkomende en uitgaande gesprekken te verwerken.

Mobiel werken met de In2CRM App

Ook mobiel kun je met In2CRM werken, op smartphones, tablets en notebooks. Uiteraard binnen een beveiligde omgeving. Aan de serverkant installeren we dan In2CRM Connect. Hiervoor maken we gebruik van een SSL-verbinding. De applicatie staat dan in de cloud, de gegevens blijven gewoon lokaal opgeslagen. Op deze manier kun je op de app met alle data werken maar ook met documenten. Het mooie is dat documenten niet perse gedownload moeten worden naar je telefoon of tablet. We streamen ze.

Database connectivity

Via UIC (Universal information collector) kan data worden uitgewisseld met externe databases via ODBC, OLEDB, Linked Servers, VBScript of Webservices (SOAP/REST obv XML of JSON).

Bouwplannen / Adhoc / SMS / E-mailing

Voor een aantal opties van In2CRM zijn speciale interfaces beschikbaar. Hiervoor kan internettoegang vereist zijn, alsmede toegang tot bepaalde poorten.